Stichting Hart in Friesland

Fijn dat u even de tijd neemt, om onze website te bezoeken. Hier vertellen wij u graag meer over Stichting Hart in Friesland en onze projecten. Wij sponsoren iedere jaar diverse sportprojecten voor mensen met een beperking - van recreatief tot topsporter. Maar ook projecten in de ouderenzorg en voor kinderen en jeugd kunnen op onze ondersteuning rekenen.

ANBI Status

Stichting Hart in Friesland - ANBI statusIn 2017 zijn wij aangewezen als ANBI Stichting. ANBI staat voor Algemeen nut beogende instellingen. Dat betekent dat onze stichting zich voor minstens 90% inzet voor het algemeen nut. De stichting richt zich dan ook niet op winst maken maar op het goede doel.

De aangepaste paardensport

De aangepaste paardensport speelt daarbij een bijzondere rol voor ons. Stichting Hart in Friesland is voortgekomen uit de Tjallingstichting. Deze opende in het jaar 2007 de deuren van een bescheiden kringloopwinkel in Drachten. Daarmee wilde de Tjallingstichting gelden creëren om mensen met een beperking de aangepaste paardensport te kunnen aanbieden.

Met de groei van de stichting en de wijziging van koers met betrekking tot het veel breder aanbieden van financiële middelen voor mensen met een beperking, werd Stichting Hart in Friesland een feit. De activiteiten van de Tjallingstichting werden overgenomen door Paard- en dagbesteding centrum Bûtenút in Oentsjerk. Onze stichting richt zich op de sponsoring en is dan ook de hoofdsponsor van Bûtenút.

Wilt u meer weten over onze sponsoring van de aangepaste paardensport? Lees dan alles hierover op onze website.

Steun Stichting Hart in Friesland

Uw gift laat menig hartje sneller kloppen. Want wat u vandaag aan een ander geeft, bepaalt hoe de ander de dag van morgen beleeft! U kunt Stichting Hart in Friesland op meerdere manieren steunen:

Stichting Hart in Friesland - aangepaste paardensport
Stichting Hart in Friesland - Sportstichting Dol fijn : balsport