Sponsoring: De tillift voor de aangepaste paardensport

Dankzij de Hendrik- en Anne Bosma Stichting heeft Stichting Hart in Friesland ook in 2018 weer aan haar doelstelling kunnen voldoen om de aangepaste paardensport te ondersteunen. Zij hebben een tillift en een nieuw huifbed volledig gesponsord. Beiden werden eind september 2018 aangeboden aan Paard- en Dagbesteding centrum Bûtenút.

De tillift maakt het mogelijk om deelnemers aan de aangepaste paardensport die zelf niet op een paard kunnen klimmen op het paard of het huifbed te tillen. Zo kunnen ook zij genieten van de warmte en rust van de paarden.

Over de Hendrik- & Anne Bosma Stichting

Logo Hendrik- en Anne Bosma Stichting

De Stichting is in het leven geroepen door de heren Hendrik en Anne Bosma en opgericht op 17 juli 2004. Hendrik en Anne Bosma waren twee broers uit een gezin van zeven kinderen. In de jaren zestig namen zij de boerderij van hun ouders over. Tot hun dood bleven de broers op de boerderij wonen. Het buitenleven ging boven alles, luxe was aan hen niet besteed. In de wijde omgeving stonden ze bekend als de “Gebroeders”, waaraan iedereen alleen maar goede herinneringen heeft overgehouden.

In hun testament hebben zijn bepaald, dat als enige erfgenaam de Hendrik- en Anne Bosma Stichting in aanmerking komt. Van de opbrengsten uit erfpacht inkomsten en kapitaal kunnen gelden vrijgemaakt worden om mensen met een verstandelijke dan wel lichamelijke beperking de mogelijkheid te bieden de paardensport te beoefenen.

Meer informatie over de Hendrik- en Anne Bosma Stichting: https://bosmastichting.nl/

Tillift - aangepaste paardensport