Sponsoring: Aangepaste Paardensport

De aangepaste paardensport speelt bij Stichting Hart in Friesland een bijzondere rol. Paardrijden is voor mensen die de hele dag in een rolstoel doorbrengen of niet gezond genoeg zijn om aan een valide sport deel te nemen een onmisbaar gebeuren. Loskomen van hun handicap, even weg van die rolstoel en gedragen worden door vier sterke benen van een paard. En daarnaast ook de warmte en de liefde van een paard te ervaren en met anderen te mogen delen. Dit gunnen wij iedereen.

Daarom heeft Stichting Hart in Friesland ook in de eerste helft van 2018 weer hard gewerkt aan haar doelstelling om de aangepaste paardensport te ondersteunen. Zo hebben wij een tillift, een nieuw huifbed incl. paarden en een tractor voor het vlak maken van de manege bodem kunnen realiseren.

Dankzij onze sponsors is dit nu gelukt. De Hendrik- & Anne Bosma Stichting heeft de tillift en het huifbed volledig gesponsord. 6 andere partijen hebben samen ervoor gezorgd dat wij de tractor kunnen aanschaffen. En dankzij Vermilion Energy kon ook een nieuw paard worden aangeschaft.

En dit zijn onze sponsors:
- Hendrik- & Anne Bosma Stichting
- Emmaplein Foundation
- Rabobank
- Stichting Siebolt Foundation
- Provincie Fryslân
- Van der Meer - Boerema Stichting
- Broekens (leverancier van de tractor)
- Vermilion Energy

Op 28 september 2018 werd de nieuwe rijhal op het terrein van Bûtenút geopend. Deze gelegenheid hebben wij benut om de nieuw aangeschafte goederen aan te bieden zodat zo veel mogelijk deelnemers aan de aangepaste paardensport daarvan kunnen genieten.

New Holland tractor met manegevlakker - Stichting Hart in Firesland
Huifbed met tillift en paarden - Stichting Hart in Friesland