Sponsoring: Sportstichting VDS Dol Fijn

HART IN FRIESLAND AL MEER DAN 10 JAAR SPONSOR VAN SPORTSTICHTING VDS DOL FIJN

Voordat Stichting Hart in Friesland in 2010 hoofdsponsor werd van sportstichting VDS Dol Fijn, stonden zij er financieel slecht voor. Er was niet genoeg geld om de sporters op een passende manier te ondersteunen en lekker te laten sporten. Mede door deze sponsoring is Sportstichting VDS Dol Fijn nu gelukkig weer een financieel gezonde stichting. En daar zijn ze erg blij mee. Want alleen op deze manier kunnen zij het sporten voor mensen met een beperking mogelijk maken en betaalbaar houden.

Sporten mogelijk maken? Ik hoor het u bijna denken. Ja inderdaad, sporten mogelijk maken. Even lekker sporten… Dat doe je om je lekker te voelen en zonder daar al te veel bij na te denken, toch?! Je stapt op de fiets of in de auto en even later sta je op het voetbalveld of de tennisbaan te zweten. Sporten is gezond, dat weten wij. En samen sporten schept een band. Juist daarom zou sporten voor iedereen bereikbaar moeten zijn, los van het niveau waarop hij of zij de sport beoefent.

Maar, wat voor de een heel simpel is, is dat voor de ander zeker niet. Daarom zet Sportstichting VDS Dol Fijn zich al meer dan 35 jaar in voor de beweging van mensen met een verstandelijke en/of lichamelijke beperking. En die hulp is keihard nodig, want zonder een steuntje in de rug is het voor deze mensen vaak onmogelijk om van sport te kunnen genieten.

Van Bowlen tot Zwemmen

Wekelijks sporten bij ons zo’n 160 deelnemers. De sporten die zij beoefenen lopen uiteen van zwemmen en bowlen over wandelen en gymnastiek tot fitness, voetbal en schaatsen. En wat zijn de deelnemers steeds weer enthousiast hierover. Het fijne is namelijk dat ze mee kunnen doen met hun favoriete sport en dat helemaal op hun eigen niveau. Binnen reguliere sportverenigingen is dat vaak helaas niet mogelijk.

Toch niet alleen het sporten zelf is belangrijk voor de deelnemers van Sportstichting VDS Dol Fijn. De sociale contacten zijn minstens net zo waardevol voor hen. Als er iemand van de groep ontbreekt wordt er ogenblikkelijk gevraagd waarom hij of zij er niet is. De onderlinge binding is groot. Dit is ook te zien op ons jaarlijks slotavond in discotheek Champino. Daar maken alle deelnemers en vrijwilligers er elk jaar weer een groot feest van.

Het wordt een mooi sportseizoen

Op 12 januari 2019 organiseerde Sportstichting VDS Dol Fijn het 11e Hart in Friesland G-zaalvoetbaltoernooi. Aan dit toernooi nemen meer dan 15 teams deel uit Friesland en Groningen. En natuurlijk besteden wij extra aandacht aan deze jubileumeditie. Daarnaast zijn wij het hele sportseizoen door bezig om projecten te organiseren om meer kinderen met een beperking aan het sporten te krijgen.

Op 29 december 2019 bestaat Sportstichting VDS Dol Fijn 40 jaar. Wij zijn ons volop aan het voorbereiden om een grote sport- en speeldag te organiseren. En ook een reünie voor alle (oud-)vrijwilligers is gepland.

U ziet, plannen genoeg. En de sponsoring door Hart in Friesland is voor ons een extra steuntje in de rug bij al onze activiteiten. De dagelijkse leiding ligt bij Dol Fijn in de handen van een vierkoppig bestuur. Maar alleen samen met de meer dan 50 vrijwilligers en de financiële ondersteuning van bedrijven en organisaties kunnen wij onze activiteiten daadwerkelijk organiseren. En om onze ondersteuning ook in de toekomst te kunnen blijven bieden hebben we hulp nodig… En hard ook!

Wilt u iets voor ons betekenen?

Op dit moment zijn wij op zoek naar een penningmeester en een bestuurslid. Maar ook vrijwilligers bij de verschillende sporten zijn altijd van harte welkom. Met een paar extra handen wordt het werk vaak net iets gemakkelijker. Dus, zit uw sportieve hart op de juiste plek en wilt u enkele uurtjes per week in dienst stellen van een ander? Dan horen wij dit heel graag. Eén ding kan ik u namelijk beloven: de dankbaarheid die u zult ervaren is niet in geld uit te drukken.

Mocht u geïnteresseerd zijn dan kunt u contact opnemen met:
Lucas Dries, voorzitter Sportstichting VDS Dol Fijn.
E-mail: voorzitter@sportstichingdolfijn.nl

En als u een keer mee wilt doen of eens wilt kijken bij één van onze sporten dan kunt u voor alle sporten, de trainingstijden en extra informatie vinden op onze website www.sportstichtingdolfijn.nl

Stichting Hart in Friesland - Sportstichting Dol fijn
Stichting Hart in Friesland - Sportstichting Dol fijn : zwemmen