Sponsoring: G-Korfbal Vereniging Oerterp

G-KORFBAL: DANKZIJ HET SPONSORGELD NAAR DE SPECIAL OLYMPICS

Korfbal is een van oorsprong Nederlandse sport en wordt van oudsher in gemengde teams gespeeld. Inmiddels kent Nederland ook een damescompetitie, studentenkorfbal, beachkorfbal, 1 tegen 1 en G-Korfbal. Dat laatste staat voor gehandicapten korfbal en is inmiddels een volwaardige vorm van korfbal met een eigen Nederlandse competitie.

Een van deze korfbalverenigingen is korfbal vereniging Oerterp. Zij zijn gevestigd in Ureterp en zetten zich in om korfbal mogelijk te maken voor mensen met een beperking. Op dit moment hebben zij circa 16 spelers van tieners tot dertiger. Ze trainen elke donderdag van 19 tot 20 uur. Een deel van het jaar is dat buiten. Maar na de herfstvakantie gaan de korfballers naar binnen. Dan trainen zij in sporthal De Wier in Ureterp.

Een startactiviteit voor het hele Noorden

Als grootste g-korfbal afdeling van het Noorden organiseren wij al enkele jaren de startactiviteit voor alle verenigingen uit Noord Nederland. Ook dit jaar was dat weer een doorslaand succes. Want naast het sportieve gedeelte staat bij de startactiviteit ook altijd de gezelligheid centraal. En mede dankzij Hart in Friesland konden wij aan het einde een broodje kroket aanbieden en hadden we live muziek.

Vervolgens vindt elke maand een toernooi plaats bij één van de verenigingen. Dit seizoen spelen wij tegen teams uit Assen, Stadskanaal en Groningen . Eénmaal per seizoen treffen we ook de teams uit de poule waarin we niet spelen. Ditmaal zijn dat Wolvega, Buitenpost, Emmeloord en Leeuwarden.
Onze korfballers spelen al heel lang tegen dezelfde tegenstanders waardoor de teams elkaar goed kennen. En dat is niet alleen fijn voor het sociale welzijn van de spelers. Het is ook heel belangrijk want op deze manier weten onze spelers waar zij aan toe zijn. Ze voelen zich echt meetellen. Nu dromen zij ervan om een keer mee mogen trainen met een bekend team.

Trainers, begeleiders en ouders bedankt

De sfeer is prima en het team heeft veel plezier als zij met elkaar korfballen. Maar je mag niet vergeten dat het sporters met een beperking zijn. Hierdoor kunnen zij soms moeilijker omgaan met veranderingen, blessures of iets als slecht weer. Het is dus heel belangrijk dat onze trainers goed contact krijgen met de groep. En vaak is er maatwerk voor nodig. Gelukkig zijn onze trainers zich ervan bewust en bieden dan ook zoveel mogelijk maatwerk aan.

Helaas hebben wij recentelijk afscheid moeten nemen van twee zeer trouwe trainers/begeleiders van het eerste uur. Gelukkig hebben we hun vertrek binnen de vereniging kunnen opvangen. Het is zelfs zo dat er in korte tijd enkele trainers bij gekomen zijn. Zij begeleiden nu de groep samen met de vertrouwde trainer.

Ook ouders spelen een belangrijke rol binnen onze vereniging. Enkele van hen hebben inmiddels de begeleiding bij toernooien op zich genomen. Reden genoeg om alle trainers, begeleiders en helpende handen hier eens goed te bedanken. Zonder jullie kunnen we niks!

Deelname aan de Special Olympics

Een deel van het sponsorgeld van Hart in Friesland besteden wij aan de deelname aan de Special Olympics. Wij leven er echt naartoe. Dit jaar gaan wij naar Groningen v oor de regionale vorm. In 2018 gaan wij met onze spelers naar de Achterhoek naar de Nationale Special Olympics (SONS).

De organisatie van onze deelname aan de SONS is altijd weer een uitdaging. Het evenement duurt drie dagen en is best spannend voor veel deelnemers. En dan gaat het nog niet eens om de sportieve prestaties. Gelukkig ondersteunt Hart in Friesland ons hierin financieel zodat wij onze aandacht op andere gebieden van de organisatie kunnen vestigen. Daar zijn wij erg blij mee. Op naar opnieuw een goede prestatie van onze korfballers bij de volgende editie van de Nationale Special Olympics.

Stichting Hart in Friesland - KV Oerterp: G-Korfbal
Stichting Hart in Friesland - KV Oerterp : G-Korfbal